כיצד להיערך בצורה האופטימלית בכדי להפיק את המקסימום מן ההצגה בתערוכה?

 

יעדי מכירות ותוצאות מדידות

הסוד בהופעה מוצלחת בתערוכה טמון בתכנון מוקדם מדוקדק, ותפיסת ההצגה בתערוכה כפרויקט אסטרטגי של החברה ולא רק כהחלטה של הרגע האחרון.

דרך נכונה להתחיל בתכנון המוקדם היא להגדיר מה החברה מעוניינת להשיג מהצגה בתערוכות באופן כללי וכיצד החברה מגדירה מהי "הצלחה".

לרוב, מציגים בתערוכות מעוניינים בהגדלת מכירות, הצגת מוצריהם החדשים, גיוס עובדים או הצגת החברה בפני טריטוריה חדשה.

ברגע שהמטרה הוגדרה בבירור ובעקבותיה גם היעדים הוגדרו במדויק, יש לבחון כיצד ימדדו התוצאות.

תוצאות ניתנות לרוב למדידה על ידי מדדים כמו מספר לידים שנאספו, כמות ההשקעה לליד, כמות הנוכחים בהרצאות/מצגות שהועברו על ידי החברה, תפיסות המבקרים לפני ואחרי התערוכה (יכולות להידגם בעזרת סקרים) ועוד.
בחירת התערוכה

לפני שנרשמים כמציגים בתערוכה, יש לבחון האם התערוכה המסוימת הזו מתאימה לחברה באופן מושלם.

שאלות שיש לשאול בטרם בוחרים בתערוכה שבה מציגים, יכולות להיות: מיהו הקהל הטיפוסי לתערוכה הזו? מה היה דפוס הנוכחות בתערוכה זו בעבר?

האם המתחרים הישירים של החברה יציגו אף הם בתערוכה?

האם קיים באז סביב האירוע בקרב הלקוחות הנוכחיים?

לפני הרשמה לתערוכה חשוב מאוד גם לבדוק היטב מיהו הקהל המגיע לתערוכה, מהם תחומי העניין שלו ומהם עולמות התוכן שלו.

 

בחירת מיקום הביתן בתערוכה

יש להגדיר בשלב מוקדם ככל האפשר מה רוצה החברה להשיג ממיקום הביתן שלה.

במרבית התערוכות, ככל שמקדימים להירשם, קיימת אפשרות בחירה מרובה יותר של מיקומי הביתנים.

בכדי לזכות בחשיפה מרבית, יש לשאוף להשיג את המיקום הטוב ביותר.

חפשו מיקומים שנמצאים בפינות וקרובים לנקודות הכניסה או למזנוני הכיבוד.

קהל המבקרים נוטה להתגודד ליד נקודות אלו.

בנוסף, בדקו מי מציג בנוסף אליכם.

לפעמים, הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל היעד שלהם היא למקדם את הביתן שלכם בסמוך לביתני המתחרים.

תערוכות רבות מציעות הנחות ומחירים מיוחדים למקדימים להירשם כמציגים, גם על שירותים נוספים הניתנים למציגים. שימו לב לעשות שימוש גם בהטבות אלו.

 

תקצוב

כאשר מגבשים את תקציב ההצגה בתערוכה, ישנם אלמנטים רבים אשר יש לקחת בחשבון, כגון: דמי הרישום, הזמנת חדרי המלון לאנשי החברה המציגים, הוצאות נסיעה ותחבורה, הוצאות משלוח של ציוד, הוצאות חסות, הפקת חומרים שיווקיים לחלוקה לבאי התערוכה ועוד.

העלויות עלולות להגיע לסכומים גבוהים, על כן תכנון מוקדם ככל האפשר יספק להם את האפשרות לבדיקת אלטרנטיבות זולות יותר לחלק מן הסעיפים.

 

עיצוב התערוכה

קיימים אלמנטים שיווקיים רבים אשר תוכלו לבחור להציג בשטח הביתן שלכם בתערוכה.

וודאו מראש כי כל החומרים השיווקיים שלכם משדרים מסר תואם ובעלי ניראות תואמת.

ניראות מוצלחת של הצגה בתערוכה משדרת באופן מהיר וברור מי היא החברה ומה היא מציעה ללקוחותיה.

על החומרים השיווקיים להתאים לעיצוב הכולל של הביתן, ולהעביר גם הם את המסרים הרצויים.

 

פרסום לפני התערוכה

דאגו לקבל מראש מן החברה המפיקה את התערוכה את רשימת אורחי התערוכה ואת רשימת הפרסומים הקודמים לתחילת האירוע.

הודיעו ללקוחות הקיימים שלכם על השתתפותכם בתערוכה.

תקשרו את הנושא גם באופן נרחב ככל האפשר.

הוציאו הודעות לגורמי התקשורת הרלוונטיים ואימיילים לאורחי התערוכה, ונסו ליצור עניין בחברה ובמוצר שלכם אשר יביאו את המבקרים אל הביתן שלכם.

 

צוות הביתן

הכינו את צוות הביתן בישיבת צוות מקדימה.

תערוכות הן מקום אידיאלי ליצירת לידים חדשים שיהפכו ללקוחות.

וודאו כי הצוות אכן מוכן למשימה.

תערוכות הן ארוכות ואינטנסיביות. וודאו כי כמות אנשי הצוות תאפשר להם לעבוד במשמרות ולצאת להפסקות התאווררות מדי פעם.

על הצוות להיות בקי באופן שבו מוכרים את המוצר או השירות של החברה, ובכל האינפורמציה העוטפת את המכירה.

לדוגמא, אסטרטגיית מכירה יעילה יכולה להיות חלוקה של 80% מן הזמן להקשבה ללקוח ועוד 20% מן הזמן דיבור אליו.

כמו כן, על הצוות לשדר התלהבות וחיוביות.

לקוחות נוטים לבצע רכישה מאנשים המאמינים במוצר שלהם.

דרך נהדרת לבדל את הביתן שלכם מביתנים אחרים היא באמצעות האנשים הניצבים בו.

צוות נלהב ואנרגטי, המאמין במוצר שהוא מוכר, ישאיר את הרושם הנכון על המבקרים אשר יעצרו בביתן.

צוות כזה גם יעודד קידום והבלטה של הביתן מפה לאוזן במשך התערוכה.

 

בהצלחה !